انواع ورق فولادی

انواع ورق فولادی

در این مقاله میخواهیم شما را با انواع ورق فولادی و کاربرد هر کدام آشنا کنیم.اگر به این موضوع علاقمند هستید،ما را تا پایان همراهی کنید.

ورق های فولادی بر اساس روش تولید و مواد خام اولیه در انواع مختلف در کارخانه ها بصورت رول یا کلاف تولید میشوند.

ورق سیاه اصفهان – ورق روغنی – ورق گالوانیزه – ورق رنگی – ورق تین پلیت – ورق استنلس استیل – ورق اسید شوئی از انواع ورق فولادی هستند که در ادامه در مورد آنها توضیح مختصری خواهیم داد.

ورق سیاه چیست

ورق سیاه

به ورق هایی که از فرآیند نورد گرم تولید میشوند،ورق نورد گرم یا ورق سیاه می گویند. این ورق ها رنگ ماتی دارند و از این جهت به ورق سیاه معروف شده اند.

ورق های سیاه در اکثر صنایع به کار میروند اما بیشترین کاربرد این ورق ها در صنعت ساختمان سازی و خودرو سازی میباشد.این نوع ورق در صنایع نفت و گاز ، صنایع مخزن سازی نیز بکار برده میشوند.

ورق روغنی

ورق روغنی

به ورق های تولید شده در تکنولوژی نورد سرد ، ورق های روغنی گفته میشود.این نوع از ورق ها به دلیل شکل ظاهری مناسبی که دارند بیشتر برای کارهای مربوط به ظاهر مورد استفاده قرار میگیرند.ورق روغنی اصفهان در صنعت ساختمان سازی زیاد استفاده میشود.

ورق های روغنی خود به سه دسته زیر تقسیم میشوند.

  • ورق معمولی
  • ورق نیمه کشش
  • ورق فوق کششی

ورق های فولادی که در فرآیند نورد گرم به دست می آیند کیفیت کمتری نسبت به ورق های روغنی دارند.این نوع از ورق ها سطحی نسبتا خشن دارند،در حالی که ورق های روغنی سطح صاف و یکنواختی دارند.البته ورق های سیاه قیمت ارزانتری نسبت به ورق های روغنی دارند.

ورق رنگی و کاربرد آن

ورق رنگی و کاربرد آن

برای تولید ورق رنگی از ورق گالوانیزه استفاده میشود.در واقع ورق های رنگی همان ورق های گالوانیزه هستند که برای بالا بردن سطح مقاومت و کاهش خوردگی،آنها را توسط فرآیندهای خاصی رنگ آمیزی میکنند.

بیشترین کاربرد ورق های گالوانیزه رنگی در صنعت ساختمان سازی است.اما این نوع از ورق در صنایع حمل و نقل و ساخت لوازم خانگی مانند لباسشویی ، آبگرمکن و اجاق گاز نیز استفاده میشود.

ورق گالوانیزه چیست

ورق گالوانیزه چیست

جهت جلوگیری از زنگ زدگی فولاد ، آن را بوسیله روی پوشش میدهند که ورق تولید شده در این فرآیند ، ورق گالوانیزه است.البته برای جلوگیری از زنگ زدگی روش های دیگری وجود دارد اما روش گالوانیزاسیون نسبت به بقیه روشها هزینه کمتری دارد.

در عملیات گالوانیزاسیون برای ایجاد پوشش در سطح آهن یا فولاد ، آنها را در حوضچه ای حاوی روی مذاب فرو میبرند.

برای ساخت وسایلی چون لوله بخاری ، کانال کولر ، لوله های آب ، کابینت آشپزخانه ، تابلوهای تبلیغاتی از ورق گالوانیزه استفاده میشود.

از ورق گالوانیزه در صنعت ساختمان سازی برای ساخت سقف ها استفاده میشود.ورق گالوانیزه در صنایع مختلف حمل و نقل و خودروسازی نیز به کار برده میشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با آهن آلات دهکردی ارتباط برقرار کنید.

آهن آلات دهکردی

شرکت آهن آلات دهکردی همواره با تولیدات انبوه خود درزمینه آهن آلات می کوشد تا نیاز کشور را بر آورده کند هم چنین این شرکت امکان مقایسه کیفیت و قیمت محصولات مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد تا آنها را در امر : ورق کرکره سقفی در اصفهان ، چهار پهلو آهن در اصفهان ، شافت آهن در اصفهان ، ورق آجدار فابریک در اصفهان ، ورق a516 ، ورق هاردوکس ، ورق فولادی ST52 ، ورق اکسین ، رول اسید شویی ، ساخت و تولید سوله فلزی در اصفهان ، تیر آهن در اصفهان ، پروفیل و قوطی در اصفهان ، پروفیل z در  اصفهان ، پشم شیشه در اصفهان ، توری در اصفهان ، میلگرد در اصفهان ، لوله آهنی در اصفهان ، تسمه آهن در اصفهان ، ناو دانی در اصفهان ، قیمت خاموت در اصفهان یاری نماید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.