آلودگی محیطی فلزات سنگین

آلودگی محیطی فلزات سنگین

محیط و محفظه های آن توسط فلزات سنگین آلوده شده است. این توانایی محیط را برای پرورش زندگی و ارائه ارزشهای ذاتی آن به خطر انداخته است. فلزات سنگین به عنوان ترکیبات طبیعی به وجود می آیند ، اما فعالیت های انسانی در مقادیر مختلف محیطی آنها را به مقدار زیادی معرفی می کند. این امر باعث می شود که با تهدید سلامتی انسان ، حیوانات و گیاهان ، محیط زیست بتواند زندگی را کاهش دهد. این امر به دلیل تجمع بیولوژیکی در زنجیره های غذایی در نتیجه حالت غیر قابل تجزیه فلزات سنگین رخ می دهد. اصلاح فلزات سنگین برای محافظت از کیفیت خاک ، کیفیت هوا ، کیفیت آب ، سلامت انسان ، سلامت حیوانات و کلیه کره ها به عنوان یک مجموعه ، نیاز به توجه ویژه دارد. فن آوری های اصلاح شده فیزیکی و شیمیایی اصلاح فلزات سنگین خواستار هزینه هایی هستند که عملی نیستند ، وقت گیر هستند و زباله های اضافی را برای محیط زیست رها می کنند. این فصل خلاصه مشکلات مربوط به آلودگی فلزات سنگین و فن آوری های مختلف اصلاح است. یک مطالعه موردی در معادن آفریقای جنوبی نیز مورد استفاده قرار گرفت .

محیط

می توان به محیطی كه انسان در آن وجود داشته باشد ، محیط اشاره كرد. اینها از موارد زیر تشکیل شده است: زمین ، آب و جو زمین؛ میکروارگانیسم ها ، زندگی گیاهان و حیوانات هر بخش یا ترکیبی از دو مورد اول در این لیست و روابط متقابل بین آنها و خصوصیات و خصوصیات جسمی ، شیمیایی ، زیبایی شناسی و فرهنگی موارد فوق که بر سلامت و رفاه انسان تأثیر می گذارد. همچنین با تعدادی از حوزه هایی که بر رفتار و ارزش ذاتی آن تأثیر می گذارند ، مشخص می شود. مهمترین کره محیط زیست کره است زیرا موجودات زنده را در خود جای داده است. این حوزه ای است که شما موجودات زنده (گیاهان و حیوانات) در تعامل با هر یک از محیط های غیر زنده آنها (خاک ، هوا و آب) پیدا می کنید. در اواخر قرن ها ، صنعتی شدن و جهانی شدن باعث اختلال در محیط های بکر و توانایی آنها در پرورش زندگی شده است. این مؤلفه هایی را معرفی می کند که عملکرد کل محیط و ارزشهای ذاتی آن را به خطر می اندازد.

آلودگی محیط زیست

یک محیط می تواند آلوده باشد. آلودگی با آلودگی متفاوت است. با این حال ، آلاینده ها می توانند تأثیرات مخربی بر محیط زیست بگذارد. از ادبیات ، آلودگی به عنوان مقدمه توسط انسان ، به طور مستقیم یا غیرمستقیم ، مواد یا انرژی موجود در محیط تعریف می شود که منجر به اثرات زیان آور مانند آسیب رساندن به منابع زندگی ، خطرات برای سلامتی انسان ، جلوگیری از فعالیت های محیطی و ایجاد اختلال در کیفیت برای استفاده از محیط و کاهش امکانات از طرف دیگر آلودگی وجود غلظت زیاد مواد در محیط بالاتر از سطح طبیعی برای منطقه و ارگانیسم ها است. از آلودگی محیط زیست می توان به تغییر نامطلوب و ناخواسته در خصوصیات جسمی ، شیمیایی و بیولوژیکی هوا ، آب و خاک اشاره کرد که برای موجودات زنده – چه حیوانات و چه گیاهان – مضر است. آلودگی می تواند به صورت مواد شیمیایی یا انرژی مانند سر و صدا ، گرما یا نور باشد

آلاینده ها ، عناصر آلودگی ، می توانند مواد / انرژی های خارجی باشند و یا آلوده کننده هایی به طور طبیعی باشند.

انواع آلاینده ها

1.1. آلاینده های معدنی

1.2. آلاینده های آلی

1.3. آلاینده های زیست شناختی

  1. فلزات سنگین

2.1. منابع فلزات سنگین

2.3 تأثیر آلودگی فلزات سنگین

 تأثیر آلودگی فلزات سنگین

آلودگی فلزات سنگین به یک مسئله جدی نگرانی در سراسر دنیا تبدیل شده است زیرا به دلیل افزایش میزان استفاده و فرآوری فلزات سنگین در طول فعالیت های مختلف برای رفع نیازهای جمعیتی که به سرعت در حال رشد هستند ، شتاب بیشتری یافته است. خاک ، آب و هوا مهمترین محفظه های زیست محیطی هستند که در اثر آلودگی فلزات سنگین تحت تأثیر قرار می گیرند.

2.3.1. تأثیر روی خاک

تأثیر آلودگی فلزات سنگین روی خاک

انتشار گازهای گلخانه ای از فعالیت ها و منابعی از قبیل فعالیت های صنعتی ، پالایش معادن ، دفع مواد زائد فلز بالا ، بنزین سرب و رنگ ، کاربرد زمین کودها ، کودهای حیوانی ، لجن فاضلاب ، سموم دفع آفات ، آبیاری فاضلاب ، پسماندهای احتراق زغال سنگ و ریختن پتروشیمی ها منجر به خاک می شود. آلودگی توسط فلزات سنگین. خاکها مهمترین غوطه وری برای فلزات سنگین است که با فعالیتهای ذکر شده در این مناطق به محیط زیست منتقل می شوند. بیشتر فلزات سنگین به دلیل عدم تجزیه‌پذیری قابل تجزیه نیستند و میکروبهای شیمیایی و در نتیجه کل غلظت آنها پس از رها شدن در محیط برای مدت طولانی دوام می آورد .

وجود فلزات سنگین در خاک به دلیل قرار گرفتن در زنجیره های مواد غذایی یک مسئله جدی است و به این ترتیب کل اکوسیستم را از بین می برد. هرچقدر آلاینده های آلی قابل تجزیه زیست تخریب پذیر باشند ، با این وجود سرعت تجزیه بیولوژیکی آنها با حضور فلزات سنگین در محیط کاهش می یابد و این به نوبه خود باعث آلودگی محیط زیست ، یعنی آلاینده های آلی و فلزات سنگین در این صورت می شود. روش های گوناگونی وجود دارد که از طریق آنها فلزات سنگین برای انسان ، حیوانات ، گیاهان و اکوسیستم ها به طور کلی خطرات ایجاد می کنند. این روشها شامل هضم مستقیم ، جذب توسط گیاهان ، زنجیره های غذایی ، مصرف آب آلوده و تغییر pH خاک ، تخلخل ، رنگ و شیمی طبیعی آن است که به نوبه خود بر کیفیت خاک تأثیر می گذارد .

2.3.2. تأثیرات روی آب

آلودگی محیطی فلزات سنگین

اگرچه منابع بسیاری از آلودگی آب وجود دارد ، اما صنعتی شدن و شهرنشینی دو عامل مقصر افزایش سطح آلودگی آب فلزات سنگین است. فلزات سنگین با رواناب از صنایع ، شهرداری ها و مناطق شهری حمل می شوند. بیشتر این فلزات در اثر انباشت در خاک و رسوبات بدنهای آب جمع می شوند .

فلزات سنگین را می توان در اثری از منابع آب یافت و هنوز هم بسیار سمی است و مشکلات سلامتی جدی را به انسان و سایر اکوسیستم ها وارد می کند. این امر به این دلیل است که میزان سمیت یک فلز به عواملی مانند موجودات موجود در معرض آن ، ماهیت آن ، نقش بیولوژیکی آن و دوره ای که ارگانیسم ها در معرض این فلز قرار دارند بستگی دارد. زنجیره های غذایی و شبکه های غذایی نمادی از روابط موجودات زنده است. بنابراین ، آلودگی آب توسط فلزات سنگین در واقع بر همه ارگانیسم ها تأثیر می گذارد. انسان ها ، نمونه ای از ارگانیسم هایی که در بالاترین سطح تغذیه می شوند بیشتر مستعد ابتلا به مشکلات جدی برای سلامتی هستند زیرا غلظت فلزات سنگین در زنجیره غذایی افزایش می یابد .

2.3.3. تأثیرات هوا

آلودگی محیطی فلزات سنگین

صنعتي شدن و شهرنشيني به علت رشد سريع جمعيت دنيا ، اخيرا آلودگي هوا را به عنوان يك معضل زيست محيطي در سراسر دنيا درآورده است. گزارش شده است که آلودگی هوا توسط گرد و غبار و ذرات (PM) به ویژه ذرات ریز مانند PM2.5 و PM10 که از طریق فرآیندهای طبیعی و انسان شناسی آزاد می شوند ، تسریع شده است. فرآيندهاي طبيعي كه مواد ذرات را به هوا رها مي كند شامل طوفان هاي گرد و غبار ، فرسايش خاك ، فوران هاي آتشفشاني و هواي سنگ است ، در حالي كه فعاليت هاي انسان شناسي بيشتر صنعتي و حمل و نقل مرتبط هستند.

مسائل ذره ای بسیار مهم هستند و نیاز به توجه ویژه دارند زیرا می توانند منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند سوزش پوست و چشم ، عفونت های تنفسی ، مرگ و میر زودرس و بیماری های قلبی عروقی شوند. این آلاینده ها همچنین باعث خراب شدن زیرساخت ها ، خوردگی ، تشکیل بارانهای اسیدی ، گسیختگی و مه آلودگی می شوند. در میان دیگر ، فلزات سنگین مانند فلزات گروه 1 (مس ، کادمیوم ، سرب ، سرب) ، فلزات گروه 2 (کروم ، منگنز ، نیکل ، V و روی) و فلزات گروه 3 (Na، K، Ca، Ti، Al، Mg، Fe ) به ترتیب از مناطق صنعتی ، ترافیک و منابع طبیعی سرچشمه می گیرد.

کارخانه مجتمع فولاد اصفهان ا تولید انواع ورق فولادی یکی از این آلاینده ها می باشد که با رعایت یک سری اصول می تواند نقش زیادی در کاهش آلودگی داشته باشد.

آهن آلات دهکردی

شرکت آهن آلات دهکردی همواره با تولیدات انبوه خود درزمینه آهن آلات می کوشد تا نیاز کشور را بر آورده کند هم چنین این شرکت امکان مقایسه کیفیت و قیمت محصولات مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد تا آنها را در امر : ورق کرکره سقفی در اصفهان ، چهار پهلو آهن در اصفهان ، شافت آهن در اصفهان ، ورق آجدار فابریک در اصفهان ، ورق a516 ، ورق هاردوکس ، ورق فولادی ST52 ، ورق اکسین ، رول اسید شویی ، ساخت و تولید سوله فلزی در اصفهان ، تیر آهن در اصفهان ، پروفیل و قوطی در اصفهان ، پروفیل z در  اصفهان ، پشم شیشه در اصفهان ، توری در اصفهان ، میلگرد در اصفهان ، لوله آهنی در اصفهان ، تسمه آهن در اصفهان ، ناو دانی در اصفهان ، قیمت خاموت در اصفهان یاری نماید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.