جلوگیری از زنگ زدگی فلزات

جلوگیری از زنگ زدگی فلزات

خوردگی و خراب شدن یک فلز ، در نتیجه واکنش های شیمیایی بین آن و محیط اطراف است.هم نوع فلز و هم شرایط محیطی ، به ویژه گازهایی که با فلز در تماس هستند ، فرم و میزان خراب شدن فلز را تعیین می کنند.

آیا تمام فلزات دچار خوردگی می شوند؟

تمام فلزات در معرض خوردگی هستند.فولاد ، آهن ، نیکل ، آلومینیوم ، کروم و مس.برخی مانند آهن خالص به سرعت دچار خوردگی می شوند.فولاد ضد زنگ ، که ترکیبی از آهن و آلیاژهای دیگر است ، نسبت به خوردگی کندتر است و به همین دلیل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.ورق روغنی اصفهان نیز در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است.

هرچه بیشتر در مورد دلایل خوردگی و زنگ زدگی فلزات آگاهی داشته باشید ، برنامه مدیریت خوردگی و روشهای جلوگیری از زنگ زدگی شما جامع تر خواهد بود.بنابراین ، بیایید علت خوردگی و زنگ زدگی فلزات را بررسی کنیم تا به شما کمک کند در مورد چگونگی محافظت از قطعات فلزی خود رسیدگی بهتری داشته باشید.

آیا تمام فلزات دچار خوردگی می شوند

زنگ نام معمول اکسید آهن است.آشناترین شکل زنگ ، روکش مایل به قرمزی است که روی آهن و فولاد (Fe2O3)تشکیل میشود.اما زنگ زدگی به رنگ های دیگری از جمله زرد ، قهوه ای ، نارنجی و حتی سبز نیز به وجود می آید.رنگهای مختلف نشان دهنده ترکیبات شیمیایی مختلف زنگ زدگی است.

زنگ به طور خاص به اکسیدهای موجود در آهن یا آلیاژهای آهن مانند فولاد اشاره دارد.اکسیداسیون فلزات دیگر، نامهای دیگری دارد.

زنگ هنگامی شکل می گیرد که آهن یا آلیاژهای آن در معرض هوای مرطوب قرار بگیرند.اکسیژن و آب موجود در هوا برای تشکیل اکسید هیدراته با فلز واکنش نشان می دهند.به منظور ایجاد زنگ به سه ماده شیمیایی نیاز است: آهن ، اکسیژن و آب.

زنگ ، آهن و فولاد را تضعیف می کند.برای محافظت از آهن و آلیاژهای آن در برابر زنگ زدگی ، باید سطح آن از هوا و آب جدا شود.

از یک پوشش محافظ استفاده کنید

فرو بردن اشیاء فلزی در محلول مخلوط آب ، هیدروکسید سدیم و نیترات پتاسیم ، مقاومت در برابر خوردگی بسیار خوبی می دهد.محصولات پیشگیری از زنگ زدگی تجاری به صورت اسپری های آئروسل یا دستمال مرطوب پارچه ای نیز می توانند از اشیاء فلزی و قطعات فلزی بزرگ محافظت کنند.

از استیل ضد زنگ استفاده کنید

از استیل ضد زنگ استفاده کنید
آلیاژهای از جنس استنلس استیل حاوی آهن هستند ، اما در برابر زنگ زدگی مقاومت می کنند ، زیرا در ترکیب آنها درصد بالایی از کروم است که حتی نسبت به آهن نیز واکنش پذیر است.کروم موجود در آلیاژ به سرعت اکسید می شود تا یک لایه محافظ از اکسید کروم بر روی سطح فلز تشکیل شود که مانع از رسیدن اکسیژن به فولاد زیرین می شود.

از فلز گالوانیزه استفاده کنید
گالوانیزه سازی فرآیندی برای حفظ فولاد در برابر زنگ است.در فرآیند گالوانیزه ، یک تکه ورق سیاه اصفهان با روی مایع روکش می شود.روی مانند مانعی عمل می کند که مانع از رسیدن اکسیژن و آب به فولاد می شود.

آهن آلات دهکردی

شرکت آهن آلات دهکردی همواره با تولیدات انبوه خود درزمینه آهن آلات می کوشد تا نیاز کشور را بر آورده کند هم چنین این شرکت امکان مقایسه کیفیت و قیمت محصولات مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد تا آنها را در امر : ورق کرکره سقفی در اصفهان ، چهار پهلو آهن در اصفهان ، شافت آهن در اصفهان ، ورق آجدار فابریک در اصفهان ، ورق a516 ، ورق هاردوکس ، ورق فولادی ST52 ، ورق اکسین ، رول اسید شویی ، ساخت و تولید سوله فلزی در اصفهان ، تیر آهن در اصفهان ، پروفیل و قوطی در اصفهان ، پروفیل z در  اصفهان ، پشم شیشه در اصفهان ، توری در اصفهان ، میلگرد در اصفهان ، لوله آهنی در اصفهان ، تسمه آهن در اصفهان ، ناو دانی در اصفهان ، قیمت خاموت در اصفهان یاری نماید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.