فلز آلومینیوم و کاربرد آن

فلز آلومینیوم و کاربرد آن

در مقالات قبلی در رابطه با فلزات آهنی و غیرآهنی صحبت کردیم.در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از فلزات غیر آهنی به نام فلز آلومینیوم ، مطالبی را ارائه دهیم.اگر مایل هستید تا در این رابطه اطلاعات مفیدی کسب کنید ، حتما ما را تا پایان همراهی کنید.

آلومینیوم یک فلز نقره ای سفید ، نرم و غیر مغناطیسی است و عدد اتمی آن 13 و با نماد AL نمایش داده میشود. آلومینیوم از نظر توده ای حدود 8 درصد پوسته زمین را تشکیل داده است.سنگ اصلی آلومینیوم بوکسیت میباشد. از جمله خواص فیزیکی و شیمیایی آلومینیوم میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • وزن سبکی دارد.
  • مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد.
  • براحتی به اشکال دیگر تبدیل میشود.
  • براحتی نور و گرما را منعکس میکند.
  • زنگ نمیزند.
  • قادر به برق رسانی است.
  • به راحتی با سایر عناصر شیمیایی ، به ویژه اکسیژن واکنش می دهد.

جهت اطلاع از قیمت ورق روغنی اصفهان با مجموعه آهن آلات دهکردی ارتباط برقرار کنید.

خواص فیزیکی و شیمیایی آلومینیوم

هنگامی که آلومینیوم با سایر فلزات ترکیب شود ، آلیاژ آلومینیوم ایجاد میشود. تعدادی از فلزاتی که معمولاً برای ساختن آلیاژهای آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از : بور ، مس ، لیتیوم ، منیزیم ، منگنز ، سیلیکون ، قلع و روی

آلیاژهای آلومینیوم به طور گسترده ای در سازه های مهندسی و اجزای سازنده که در آن وزن سبک و یا مقاومت در برابر خوردگی مورد نیاز است ، استفاده می شوند.

آلومینیوم یکی از فلزات پرکاربرد است که دوام و انعطاف پذیری آن ، آن را به عنوان یک ماده ایده آل برای عملکردهای مختلف تبدیل کرده است.ما میتوانیم آلومینیوم را در خانه هایی که در آن زندگی میکنیم ، در اتومبیل هایی که رانندگی میکنیم ، در قطارها و هواپیماها و رایانه هایی که روزانه از آنها استفاده میکنیم ، در قفسه های یخچالمان و … پیدا کنیم.

کاربرد آلومینیوم

آلومینیوم به دلیل دار بودن ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم و سایر خصوصیات دیگر ، بطور گسترده در صنعت هواپیما ، کشتی ، اتوبوس ها و قطارها استفاده میشود.موشک های شاتل فضایی و هم چنین ماهواره ها با استفاده از مقادیر زیادی آلومینیوم و آلیاژهای آلومینیوم ساخته شده اند.

همانطور که همه شما میدانید آلومینیوم یک هادی خوب گرما است و هدایت حرارت آن سه برابر آهن است و از آن برای ساخت مبدل های حرارتی استفاده میشود.بعلاوه این فلز مقاومت بسیار عالی در برابر خوردگی دارد و برای تولید تجهیزات پزشکی ، راکتورهای شیمیایی و خطوط لوله نفت و گاز مورد استفاده قرار میگیرد.

آلومینیوم نه تنها غیر سمی است ، بلکه هیچ یک از محصولاتی که با آن در تماس است را منتشر نمی کند.به همین دلیل آلومینیوم ، یک انتخاب مناسب ، برای استفاده در بسته بندی محصولات حساس مانند غذا یا دارو میباشد.

کاربرد آلومینیوم در صنعت ساختمان

مهمترین کاربرد آلومینیوم در صنعت ساختمان است.برای ساخت درب و پنجره های ساختمان ، اجرای سقف های آلومینیومی ، اجرای نما ساختمان ، ساخت سایه بان های درب و پنجره های ساختمان ، ساخت حفاظ ساختمان ، ساخت میل پرده و … میتوان از آلومینیوم و آلیاژهای آن استفاده کرد.

جهت اطلاع از شرایط فروش ورق اصفهان کلیک کنید.

آهن آلات دهکردی

شرکت آهن آلات دهکردی همواره با تولیدات انبوه خود درزمینه آهن آلات می کوشد تا نیاز کشور را بر آورده کند هم چنین این شرکت امکان مقایسه کیفیت و قیمت محصولات مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد تا آنها را در امر : ورق کرکره سقفی در اصفهان ، چهار پهلو آهن در اصفهان ، شافت آهن در اصفهان ، ورق آجدار فابریک در اصفهان ، ورق a516 ، ورق هاردوکس ، ورق فولادی ST52 ، ورق اکسین ، رول اسید شویی ، ساخت و تولید سوله فلزی در اصفهان ، تیر آهن در اصفهان ، پروفیل و قوطی در اصفهان ، پروفیل z در  اصفهان ، پشم شیشه در اصفهان ، توری در اصفهان ، میلگرد در اصفهان ، لوله آهنی در اصفهان ، تسمه آهن در اصفهان ، ناو دانی در اصفهان ، قیمت خاموت در اصفهان یاری نماید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.