معرفی فلزات آهنی و غیرآهنی

معرفی فلزات آهنی و غیرآهنی

در این مقاله میخواهیم در مورد فلزات و انواع آنها صحبت کنیم.اگر به این موضوع علاقمند هستید تا پایان همراه ما باشید تا مطالب مفیدی در این زمینه کسب کنید.

فلزات در صنایع مختلفی نظیر صنایع هوایی (ساخت وسایل حمل و نقل هوایی) ، صنایع دریایی (ساخت کشتی ) ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی (ساخت مخازن) ، صنایع لوازم خانگی (ساخت لوازم منزل) ، صنایع حمل و نقل ریلی (ساخت ریل) ، صنایع خودروسازی (ساخت قطعات خودرو) و … مورد استفاده قرار میگیرند.

فلزات مورد استفاده در صنایع مختلف خود به دو دسته فلزات آهنی و فلزات غیر آهنی تقسیم میشوند.فلزات آهنی شامل آهن و آلیاژ های مربوط به آهن میشوند.

آهن به دلیل مقاومت بالایی که دارد ، یکی از پرمصرف ترین فلزات است.آهن از سنگ آهن بدست می آید و سنگ آهن در طبیعت زیاد یافت میشود و این یکی دیگر از دلایل پرمصرف بودن فلز آهن میباشد.

آلیاژهای آهن (انواع فولاد و چدن ) نیز جزو فلزات آهنی محسوب میشوند و هر دو کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند.

فولاد چیست

فولاد چیست

فولاد از ترکیب آهن و کربن بدست می آید.فولاد از پرکاربردترین آلیاژها است و بر اساس میزان کربن به دسته های مختلفی چون فولاد کربنی ، فولاد آلیاژی و فولاد زنگ نزن ، تقسیم بندی میشود.

فولاد ضد زنگ در صنایع پزشکی ، ساخت لوازم خانگی منزل ، صنایع کشتی سازی ، صنعت ساختمان ، صنعت خودرو سازی و … استفاده میشود.

ورق های فولادی مثل ورق سیاه  اصفهان ، ورق روغنی اصفهان ، ورق های گالوانیزه ، ورق رنگی و … نیز در اکثر صنایع بکار میروند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ورق های فولادی و کاربرد آنها روی لینک کلیک کنید.

فلزات غیرآهنی

آلومینیوم ، مس ، قلع ، سرب ، تیتانیوم ، اورانیوم ، روی ، برنز ، نیکل و برنج جزو فلزات غیر آهنی هستند.

بطور کلی میتوان گفت به غیر از آهن و آلیاژ های آهن ، بقیه فلزات ، در دسته فلزات غیر آهنی قرار میگیرند.

فلز آلومینیوم

فلز آلومینیوم

آلومینیوم بعد از فلز آهن پرمصرف ترین فلز شناخته شده است.آلومینیوم وزن سبکی دارد ، مقاومت مکانیکی بالایی دارد ، در برابرخوردگی و پوسیدگی مقاوم است و از این جهت در تمام بخش های صنعت از آن استفاده میشود.

از آلومینیوم و ورق آلومینیوم در صنعت حمل و نقل ، صنعت بسته بندی ، صنعت ساختمان سازی و معماری ، ساخت وسایل اداری و منزل ، ساخت تجهیزات ورزشی و غیره استفاده میشود.

مس و ویژگی های آن

مس و ویژگی های آن

فلز مس به عنوان اولین فلز مورد استفاده بشر شناخته شده است.از ویژگی های بارز فلز مس میتوان به قابلیت چکش خواری بالا ، خاصیت هدایت الکتریکی و حرارتی بالا و مقاومت در برابر خوردگی اشاره نمود.

بیشترین کاربرد مس در صنعت برق میباشد.بعلاوه از مس برای ساخت قطعات کامپیوتری ، ساخت وسایل تزئینی ، ساخت لوازم و ظروف آشپزخانه ، ساخت ماشین آلات صنعتی ، ساخت وسایل موسیقی و … استفاده میشود.

جهت اطلاع از شرایط فروش ورق اصفهان کلیک کنید. 

آهن آلات دهکردی

شرکت آهن آلات دهکردی همواره با تولیدات انبوه خود درزمینه آهن آلات می کوشد تا نیاز کشور را بر آورده کند هم چنین این شرکت امکان مقایسه کیفیت و قیمت محصولات مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد تا آنها را در امر : ورق کرکره سقفی در اصفهان ، چهار پهلو آهن در اصفهان ، شافت آهن در اصفهان ، ورق آجدار فابریک در اصفهان ، ورق a516 ، ورق هاردوکس ، ورق فولادی ST52 ، ورق اکسین ، رول اسید شویی ، ساخت و تولید سوله فلزی در اصفهان ، تیر آهن در اصفهان ، پروفیل و قوطی در اصفهان ، پروفیل z در  اصفهان ، پشم شیشه در اصفهان ، توری در اصفهان ، میلگرد در اصفهان ، لوله آهنی در اصفهان ، تسمه آهن در اصفهان ، ناو دانی در اصفهان ، قیمت خاموت در اصفهان یاری نماید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.