ویژگی های ورق روغنی

قیمت ورق روغنی

قیمت ورق روغنی

برای تولید ورق‌ های فولادی از دو روش استفاده می‌شود. روش اول نورد سرد و روش دوم نورد گرم می ‌باشد. ورق روغنی یا نورد سرد به ورق‌هایی گفته می‌شود که در طی فرآیندی به وسیله نورد از ضخامت بالا به ضخامت پایین‌تر تبدیل می‌شوند. نورد سرد موجب می‌شود که کیفیت ظاهری ورق در طی این فرآیند از کیفیت خوبی بهره‌مند شود  علت انتخاب نام ورق روغنی برای آن‌ها به دلیل برخورداری از ظاهر مناسب می‌باشد. از همین رو برای انجام اموری که ظاهر مهم است، گزینه مناسبی هستند. برای اطلاع از قیمت ورق روغنی با کارشناسان آهن دهکردی تماس بگیرید.

ورق روغنی برای استفاده در موارد گوناگون کاربرد دارد. مزیت این ورق‌های فولادی سرد که موجب شده نسبت به دیگر گونه‌ها بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند، مقاومت بسیار بالای آن‌ها در برابر فشارهای بسیار زیاد است. مهندسان و کارفرمایانی که به دنبال ساخت و طراحی سازه‌های قدرتمند هستند از ورق نورد سرد برای استفاده در پروژه‌های خود استفاده می‌نمایند. در اینجا با انتخاب این متریال دیگر نیازی به استفاده از متریال‌های زیاد برای دستیابی به مقاومت بالا نیست. با صرف متریال کم می‌توان به مقاومت بالا دست یافت.

 

ضخامت ورق :

ورق نورد سرد  پایه ساخت ورق گالوانیزه است. اگر به خوبی پرداخت شود برای ساخت میله و لوله فلزی و یا تسمه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. ضخامت و عرض ورق‌ها دارای استاندارد مشخصی است، که تقریبا تمام ورق‌ها با رعایت این استانداردها در بازار عرضه می‌شوند.

ضخامت استاندارد ورق روغنی از 0.3 میلی متر تا 3 میلی متر می‌باشد. عرض استاندارد آن‌ها نیز 100 و 125 سانتی متر است.

از ورق نورد سرد در صنایع مختلف استفاده می‌شود. زیرا ضریب تحمل بالایی در برابر فشار و وزن‌های سنگین دارد. این ورق برخلاف برخی از انواع مشابه به سرعت و در زمان کمتری تولید می‌شود. تولید سریع آن خللی در مرغوبیت و کابرد آن وارد نکرده و حتی سبب رونق بخشیدن بازار هم خواهد شد. از لحاظ اقتصادی نیز در مقایسه با دیگر ورق‌های فولادی از قیمت کمتری برخوردار هستند.

هنگام پرداخت ورق‌های روغنی شکل ظاهری و فیزیکی آن‌ها ثابت می‌ماند. زیرا در هنگام پرداخت متریال‌های استفاده شده در ساخت آن‌ها به طور ناخواسته منقبض نمی‌شوند.

ورق‌های نورد سرد دارای رنگ و اندازه متنوع هستند. این دو ویژگی در کنار استحکام بالای آن‌ها سبب شده تا  از آن‌ها برای تولید انبوه مواد و لوازم مختلف در صنایع مختلف استفاده شود.

ابعاد ورق:

این ورق‌های ابعاد مختلفی دارد که موجب گشته از آن‌ها در صنایع مختلف استفاده شود. همانطور که گفته شد ضخامت ورق روغنی از 0.3 میلی متر تا 3 میلی متر و عرض آن 100 تا 125 سانتی متر است. سه اندازه استاندارد 1.1830 میلی متر، 2.2440 میلی متر، 3.3050 میلی متر برای ورق نورد سرد وجود دارد.

اگر بخواهیم ورق‌ نورد سرد را بر اساس آلیاژی که از آن جهت تولید ورق استفاده شده تقسیم بندی کنیم، به سه دسته تقسیم می‌شوند. آلیاژ معمولی st12 ، آالیاژ نیمه کششی st13 و آلیاژ فوق کششی st14 این سه دسته هستند. آلیاژ نیمه کششی آلیاژی است که از قابلیت پایین کشسانی و آلیاژ فوق کششی از قابلیت بالای کشسانی برخوردار هستند.

به طور مثال از ورق فوق کششی st14 برای تولید فیلتر اتومبیل و برای بدنه خودرو از ورق‌های روغنی با قابلیت نیمه کششی  st13 استفاده می‌شود.

دو دسته دیگر ورق‌های روغنی ورق‌هایی هستند که ضد سایش و یا ضد زنگ بوده و برای استفاده در پروژه‌های مختلف با شرایط محیطی متنفاوت مناسب اند. به طور مثال برای قسمت‌های از خودرو که امکان سایش آن وجود دارد از ورق روغنی ضد سایش استفاده می‌شود. و از ورق ضد زنگ برای ساخت اگزوز خودرو که بیشتر با رطوبت در تماس است، استفاده می‌شود.

قیمت ورق روغنی در اصفهان

آهن دهکردی با سال‌ها تجربه آماده ارائه خدمات به سرتاسر ایران است. برای اطلاع از قیمت ورق روغنی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای ورق روغنی:

  • صنعت لوازم خانگی
  • تولید قطعات خودرو
  • مبلمان اداری
  • ساخت انواع قفسه
  • ساخت مخازن فلزی
  • ساخت پانل های غیر قابل انعطاف
  • نقاشی قطعات به دلیل برخورداری از سطح شفاف

ورق های روغنی موجود در بازار ایران عمدتا در کارخانه‌های زیر تولید می‌شوند.

  • ورق‌های روغنی فولاد  مبارکه
  • ورق‌های روغنی هفت الماس
  • ورق‌های روغنی فولاد  درخشان
  • ورق‌های روغنی فولاد  غرب
  • ورق‌های روغنی چین
  • ورق‌های روغنی قزاق
  • ­­­ورق‌های روغنی ایثار هند
  • ورق‌های روغنی کره

فرآیند تولید ورق روغنی:

ورق روغنی یا همان ورق سرد از ورق سیاه یا ورق گرم تولید می‌شود. برای این منظور از ورق‌ سیاه با کربن کم استفاده می‌شود. برای زدودن پولک‌های سطحی ورق سیاه با اسید شسته می‌شود. سپس بعد از طی کردن چند مرحله نورد کاری سرد ورق سیاه به ورق روغنی تبدیل می‌شود. ورق‌های روغنی بر اساس آلیاژ به کار رفته در تولید آن‌ها ویژگی متفاوتی دارند. درصد کربن، منگنز، تیتانیوم و دیگر عناصر موجود در ورق روغنی می‌تواند متفاوت باشد. ابعاد و اندازه مختلف ورق‌ها سبب شده تا از آن‌ها در مصارف گوناگون استفاده شود.  برای تولید ورق روغنی با ضخامت 2 میلی متر از ورق سیاه با ضخامت 3 میلی متر استفاده می‌شود.

تکنولوژی هیدروفرمینگ ورق قبل از جنگ جهانی دوم آغاز شد.  این روش در تولید قطعات خودرو و بدنه هواپیما در سال ۱۹۸۰ مورد استفاده قرار گرفت و در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ این روش پیشرفت های زیادی داشت. این فرآیند همچون فرآیند کشش ورق عمل کرده که بلنک اولیه توسط ورق‌گیر بر روی قالب قرار گرفته و پانچ بلنک مورد نظر را به داخل قالب می‌کشد.

مزایای ورق روغنی

مهمترین ویژگی ورق روغنی که سبب شده به ورقی منحصر به فرد در صنعت تبدیل شود، مقاومت و استحکام بالای آن در برابر فشار و وزن‌های زیاد است.

استفاده از ورق روغنی سبب کاهش مواد و مصالح استفاده شده به منظور تحمل وزن‌های بالا می‌گردد.

تولید ورق روغنی سریع است.

قیمت ورق روغنی نسبت به دیگر ورق‌ها مناسب‌تر است.

به دلیل برخورداری از سطح صاف امکان رنگ آمیزی ورق بسته به نوع و محل کاربرد وجود دارد.

به دلیل پرداخت سطح مناسب از کیفیت ظاهری خوبی برخوردار است و می‌توان از آن‌ها در مصارفی که ظاهر محصول مهم است استفاده کرد.

دارای ابعاد و اندازه‌های استاندارد و دقیق هستند.

ورق نورد سرد پایه و اساس ساخت ورق گالوانیزه است.

وزن ورق روغنی تقریبا مشابه با وزن آهن معمولی است.

خاصیت ضد زنگ و ضد سایش بودن آن سبب شده برای ساخت تجهیزات و مصارفی که احتمال سایش و زنگ زدگی وجود دارد، از آن‌ها استفاده شود.

آهن آلات دهکردی

شرکت آهن آلات دهکردی همواره با تولیدات انبوه خود درزمینه آهن آلات می کوشد تا نیاز کشور را بر آورده کند هم چنین این شرکت امکان مقایسه کیفیت و قیمت محصولات مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد تا آنها را در امر : ورق کرکره سقفی در اصفهان ، چهار پهلو آهن در اصفهان ، شافت آهن در اصفهان ، ورق آجدار فابریک در اصفهان ، ورق a516 ، ورق هاردوکس ، ورق فولادی ST52 ، ورق اکسین ، رول اسید شویی ، ساخت و تولید سوله فلزی در اصفهان ، تیر آهن در اصفهان ، پروفیل و قوطی در اصفهان ، پروفیل z در  اصفهان ، پشم شیشه در اصفهان ، توری در اصفهان ، میلگرد در اصفهان ، لوله آهنی در اصفهان ، تسمه آهن در اصفهان ، ناو دانی در اصفهان ، قیمت خاموت در اصفهان یاری نماید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.