ورق آجدار آلومینیوم

ورق آجدار آلومینیوم

ورق آجدار آلومینیوم همانطور که از اسمش پیداست از فلز آلومینیوم در ساختار آن استفاده شده است.

این ورق در دسته ورق‌های سبک جای دارد. ورق آجدار آلومینیوم در دو گروه رنگی و بدون رنگ تولید می‌شود. از این ورق‌ها در صنایع مختلف استفاده می‌شود. وزن پایین، قیمت مناسب، ظاهری زیبا و تمیز از مزایای ورق آجدار آلومینیوم است. از مهمترین مزایای این ورق مقاومت ورق آلومینیوم در برابر خوردگی، پوسیدگی، زنگ زدگی و یا اکسیداسیون است. ورق‌های آلومینیوم به دو صورت رول یا فابریک به بازار عرضه می‌شوند. به جز ورق رول و شیت ورق آجدار آلومینیوم در اشکال و فرم‌های دیگری در بازار به فروش می‌رسد. از جمله این فرمینگ‌ها می‌توان به شادولین، دامپا، ذوزنقه و … اشاره کرد.

 

ورق آجدار

ورق آجدار به ورق‌هایی گفته می‌شود که طی فرآیند نورد گرم تولید و از جنس st37 هستند. این ورق‌ها دارای سطوح برجسته هستند. این برجستگی‌ها موجب شده تا کاربرد ورق آجدار بیشتر در مکان‌هایی باشد که اصطکاک زیاد مورد نیاز است. اشکال ورق آجدار متفاوت است. ان اشکال عبارتند از شطرنجی، الماسی، لوزی، بادامی و عدسی شکل. طرح بادامی بیشترین استفاده و کاربرد را در صنایع مختلف دارد. کاربرد دیگر ورق آجدار در سقف‌های شیروانی است. از این ورق‌ها در مکان‌هایی که احتمال سر خوردن افراد وجود دارد استفاده می‌شود.

به ورق آجدار ورق شطرنجی، کف سازی و یا الماس نیز گفته می‌شود.

ورق‌های مورد استفاده در صنایع مختلف بر اساس نوع کاربرد متفاوت هستند. علاوه بر ورق آجدار، ورق استیل ، ورق گالوانیزه ، ورق سیاه و ورق روغنی از دیگر ورق‌های پرکاربرد در صنایع مختلف هستند.

 

فروش ورق آجدار آلومینیوم در اصفهان

فروش ورق آجدار در اصفهان برای استفاده در صنایع مختلف انجام می‌شود. از جمله کاربردهای فروش ورق آجدار در اصفهان در صنایع فلزی و دکوراسیون است. بیشترین استفاده از این ورق‌ها در زمینه راه سازی است. کف اتاق کامیون، کشتی‌ها وانت بارها و کف زمین در حال عملیات ساخت از دیگر موارد کاربرد ورق آجدار است.

فروش ورق آجدار در تهران  با قیمت متفاوتی در بازار انجام می‌شود. قیمت ورق آجدار در تهران به عوامل مختلفی نظیر جنس ورق آجدار، ابعاد و فابریک یا پرسی بودن آن بستگی دارد. ساخت حفاظ برای مناطق حساس نظامی، سقف و دیوار آسانسور و ساخت تجهیزات لوازم خانگی از دیگر کاربردهای ورق آجدار است.

فروش ورق آجدار در شیراز توسط کارخانجات و شرکت‌های مختلف انجام می‌شود. آهن آلات دهکردی آماده ارسال انواع ورق‌ها به سراسر ایران است. از کاربردهای دیگر ورق آجدار می‌توان به استفاده از آن در ایستگاه اتوبوس، ساخت درب و جداسازی و دانه بندی در خطوط مواد غذایی و کشاورزی اشاره کرد.

 

تولید ورق آجدار

ورق آجدار از دسته ورق‌های نورد گرم است. زیرا این ورق به روش نورد گرم تولید می‌گردد. در مرحله ابتدایی کوره به حرارت معین می‌رسد. سپس شمش فولادی با سطح مقطع و طول مشخص وارد این کوره می‌شود. کوره که از قبل داغ شده است با قرار گرفتن شمش در آن، شمش به حرارت معین می‌رسد. پس از گذر از مرحله پوسته زدایی سطح مقطع کاهش و طول ورق زیاد می‌شود. غلطک‌های موجود در خطوط نورد گرم عوامل کلیدی و موثر بر کیفیت سطح ورق هستند. میزان تاثیرگذاریغلطک بر روی ورق‌های آجدار، اول به جنس و مشخصات متالورژیکی و مکانیکی آن و دوم به نحوه استفاده از غلطک ها در بخش نورد گرم، برای ایجاد آج بر روی ورق، بستگی دارد. بعد از پایان مرحله نهایی نورد گرم و اتمام گذر از قفسه نهایی زمان آجدار کردن ورق فرا می‌رسد. آج‌ها دارای اشکال متفاوتی هستند که متداول‌ترین آن‌ها ورق آجدار بادامی است. ضخامت ورق‌های آجدار تولید شده معمولا بین 1.5 الی 10 میلی متر است. ورق آجدار به دو صورت آجدار پرسی و آجدار فابریک در بازار به فروش می‌رسد. که به دو شکل رول و و ورق فابریک بسته بندی می‌شوند.

 

مشخصات ورق آجدار

ورق‌های آجدار انعطاف پذیر هستند و می‌توان آن‌ها را به راحتی تغییر شکل داد. استحکام بالای ورق‌های آجدار موجب شده که از این ورق‌ها در صنایع مختلف در مقایسه با محصولات مشابه بیشتر استفاده شود.

ورق آجدار معمولا در ضخامت های۱/۵ میلی متر تا ۱۰ میلی متر و ابعاد ۱*۲ متر، ۵/۱*۶ و ۲*۶ در بازار عرضه می‌شوند. ورق آجدار به دلیل ایجاد اصطکاک زیاد در برابر لغزش از مقاومت بالایی برخوردار است. طول ورق‌های آجدار معمولا کوتاه است. برای ایجاد ورق‌هایی با طول بلند باید ورق‌ها به یکدیگر جوش داده شوند.

آهن آلات دهکردی

شرکت آهن آلات دهکردی همواره با تولیدات انبوه خود درزمینه آهن آلات می کوشد تا نیاز کشور را بر آورده کند هم چنین این شرکت امکان مقایسه کیفیت و قیمت محصولات مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد تا آنها را در امر : ورق کرکره سقفی در اصفهان ، چهار پهلو آهن در اصفهان ، شافت آهن در اصفهان ، ورق آجدار فابریک در اصفهان ، ورق a516 ، ورق هاردوکس ، ورق فولادی ST52 ، ورق اکسین ، رول اسید شویی ، ساخت و تولید سوله فلزی در اصفهان ، تیر آهن در اصفهان ، پروفیل و قوطی در اصفهان ، پروفیل z در  اصفهان ، پشم شیشه در اصفهان ، توری در اصفهان ، میلگرد در اصفهان ، لوله آهنی در اصفهان ، تسمه آهن در اصفهان ، ناو دانی در اصفهان ، قیمت خاموت در اصفهان یاری نماید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.